.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصوبات سفر از تصویب تا اجرا
علیرضا قلی زاده

بدون شک سفرهای استانی را باید یکی از ماندگارترین کارهای دولت نهم و دهم دانست.به اعتقاد اکثر کارشناسان امر سفرهای کاری رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استانها در غالب سفرهای استانی سبب شده تا دولتمردان از نزدیک به رصد وضعیت استان ها پرداخته و نقاط ضعف موجود را تا حد بسیار زیادی شناسایی و برنامه های عملی در جهت رفع آن اتخاذ نمایند.
از طرفی حضور مقامات ارشد اجرایی کشور در اکثریت شهرهایی که حتی مردمان آن مناطق از دیدن مسئولین استانی خود محروم بوده اند ضمن ایجاد فضای اعتماد و دلگرمی سبب از بین رفتن بسیاری از دسایس و تبلیغات مسموم دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
با این مقدمه کوتاه باید گفت مدت زمانی است دولت دهم سفر چهارم استانی خود را با رویکرد پیگیری مصوبات سفرهای قبلی آغاز نموده است.
با نگاهی به روند مصوبات سفرهای گذشته منصفانه باید گفت در بسیاری از استان ها تصمیمات موثر و شایسته ای در غالب طرح های مورد نظر به تصویب هیات دولت رسیده که برخی از آنان به اتمام و مرحله بهره برداری و برخی نیز در حال پیگیری و اجرا می باشد.
اما متاسفانه شنیدن این موضوع از سوی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران که نزدیک به 70 درصد مصوبات محقق نشده است نگرانی فراوانی را برای شنونده فراهم می آورد.
ایشان در ادامه همین مطلب می افزایند:دو روز اخیر در جلسات با مدیران استانی تاکید بر پیگیری مصوبات سفر را داشتم در حالی که مدیران معتقدند تا اعتبار نباشد سرعت پروژه های مصوبات سفر کند است.
اگر چه می توان برای برخی موضوعات پیشنهادی که از سوی دستگاههای اجرایی استان برای مصوبه شدن در این سفرها ارئه شده انتقاد جدی وارد ساخت اما از دگر سو اجرای کامل برخی دیگر از مصوبات بدون شک می توانست در جهت آبادانی هر چه بیشتر استان نقش بسزایی را ایفا نماید.
هر چند در سایت مربوط به استانداری مازندران تنها مصوبه های سفر اول و دوم موجود است ومصوبات سفر سوم قابل دسترسی نمی باشد اما بنده مسئولین استان را دعوت به مرور همان مصوبات نموده و طرح سئوال می نمایم
که آیا براستی تمامی موارد بر شمرده شده در قالب مصوبات سه سفر گذشته اجرایی گشته اند؟آیا نمی شد در همان سایت از میزان پیشرفت مصوبات اطلاع رسانی نمود؟آیا براستی هم اکنون چیزی مهمتر از توسعه راههای استان،رسیدگی بهتر به وضعیت موارد مرتبط با حوزه بهداشت و درمان،گسترش صنعت گردشگری و توریسم،علمی نمودن کشاورزی با نگاه به صادراتی شدن تولیدات و ...وجود دارد؟
پس چرا با اینکه مهمترین مصوبات سفرهای استانی در حوزه های یاد شده می باشد باز شاهد تداوم بسیاری از کاستی ها در این حوزه ها می باشیم؟
آیا مسئولین ارشد استان تا کنون در پی شناسایی موانع دسترسی به مصوبات بوده و با مدیران کم کار احتمالی برخورد لازم را صورت داده اند؟هر چند پیرامون این موضوع سئوالات دیگری موجود است اما روی سخن اینجانب با مدیران ارشد استان این است:
امروزه استان مازندران علیرغم امکانات طبیعی موجود در آن با جایگاه شایسته خود فاصله فراوان دارد از سویی نگاه مردم شریف استان در حل مشکلات تنها به شما دوخته شده و حق این است که شما بزرگواران نیز از تمامی ظرفیت های موجود در این فضای طلایی مدیریتی که مازندران هم اکنون در سطح کشور و در قوای سه گانه از وجود فرزندان خود برخوردار است بهره برداری شایسته برده و خدمات ارزنده ای را برای مردم به یادگار بگذارید.
امروزه مردم مازندران پذیرای هیچگونه عذر و بهانه ای برای عدم انجام وظایف مدیران استان خود نبوده و خواهان توجه بیشتر مسئولین به مصوبات سفر و پیگیری توام با نتیجه صحیح در اجرای آن می باشند.
فلذا انتظار این است مسئولین ارشد استان بطور شفاف علل عقب ماندگی و عدم اجرای برخی مصوبات را با مردم بازگو و ضمن استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و ارائه طرح های قابل دسترس به دنبال راهکار های لازم و اجرایی کردن مصوبات گذشته در سفر چهارم هیات دولت در استان مازندران باشند.

علیرضا قلی زاده(وبلاگ بنچاق)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.369 seconds.